söndag 20 september 2015

Ogjort uppdrag

När L och jag var med mamma på marken i en stad bredvid våran stad åkte L Chock och radiobilar på tivolit som fanns där. Tivolit är ett som åker runt och L längtade tills hon skulle få åka igen. I helgen skulle dom komma till det stora köpcentret på andra sidan stora staden så L och jag åkte dit. Efter lite handling (tillsammans med alla andra, en lördag dagen efter barnbidrag + lite halvdåligt väder = massa människor) på Ikea, HM och Coop gick vi till parkeringen där tivolit fanns. Han i kassan sa att radiobilar inte var med då ville L bara åka Chock tre gånger istället. Då sa han att Chock inte fanns heller. =0 Vi gick då in och tittade vad som fanns. Inget som L ville åka så vi köpte varma chips och åkte hem.
På HM köpte vi kalsonger till maken och trosor till L. Jag lämnade in en kasse gamla kläder och fick 50 kronors rabatt vid köp över 300 kronor. Makens kalsonger och L:s trosor kostade mindre än 300 så det blev ett paket växa i trosor till L också. På Ikea köpte vi en ram till sovrummet och 3 glasburkar med snäpplock. Jag sparar alla matrester i tomma glasskartonger och lagar bonusmat av dom. Eftersom jag försöker ta bort plasten har jag nu ersatt glasslådorna med glasburkar. Jag köpte dock bara tre fast jag egentligen har fem lådor. En till pasta/spaghetti/makaroner. En till korv/kött. En till fisk. En till grönsaker (inte färska - frysta). En till sås/stuvning/gryta. Blir det mycket mat över blir det matlåda till maken, det här är om det bara blir lite över av något. Som t ex en falukorvsbit, en msk sås eller en halv dl makaroner. På Coop köpte vi gratis pålägg (jag vann en årsförbrukning på Pärsons påläggs sida på FB) och gratis te (Twinings delar ut 500 gratis te varje dag klockan 12.00 tror jag det är). Jag har lyckats få två teer dom andra 3 har jag bytt till mig genom olika kupongsidor på FB. Vi köpte även tandborstar för 5 kronor/styck. Coop hade rabatt på Colgate tandborstar för 10 kronor/styck. Jag hade rabattkuponger på 5 kronor/styck på Colgate tandborstar.
Idag styrde maken, jag, L och Popcorn bilen till andra sidan stora staden och skördemarknaden som var där. Om det var mycket folk igår så var det en fis i rymden mot var det var idag. Maken och Popcorn gav sig aldrig in i folkhavet utan stod och tittade på hästar utanför istället. L och jag gick runt en stund men det enda vi köpte var rödbetor, polkabetor och 3 blombuketter. En till mamma, en till pappa och en till oss. Våran är på bilden. Maken har även 15 dagars handlat på Willys. 603,78 kronor gick det på. Vilket betyder att maten i familjen P i september har gått på 1088,68 kronor + en extrahandling av mjölk och grönsaker. =) Så ungefär 1300 kronor. Så ska det se ut. =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Millan i skåne: Jag är så nyfiken på vad ni äter med den låga matbudgeten. Jag räknade ut vad min mat kostat från 15 aug-15 sept. Jag höll på att svimma. Strax över 5000 kr blev det. Det är inte ok. Jag måste komma ner till ca 25oo kr. Vi är 2 vuxna och ett barn.

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...