onsdag 2 september 2015

Veckans sparade pengar

1 Sålt saker för 160 kronor.

2 Fixat makens fylla väldigt jämt present nästa år till 15% rabatt.
3 När L var på travet passade maken på att handla lite gratis på Coop. Pålägg. Toscatårta och Bliw tvål.
4 Fick med maken till Ikea och deras family föreläsning med förvaringsdrottningen. Denna gång var det köket som stod i fokus. Förutom föreläsning och fika fick vi med varsin matlåda i glas med hem.

5 Sålde en bok på Tradera och använde ett kuvert med bubbelplast i som jag sparat sen jag fick det själv på posten.
6 Äter mest hemodlade äpplen istället för att köpa frukt.
7 Mamma, jag och L var på marken. Där fanns ett tivoli. Man fick köpa biljetter som dom fyllde på ett plastkort. Plastkortet fick man betala 5 kronor extra för. Vi sparar kortet tills nästa gång vi ska besöka det tivolit.

8 Fick låna släp gratis när vi (läs maken) åkte till tippen två gånger.

9 Vi valde att åka den dagen som byns soptipp var öppen så sparade in ungefär 4 mil i bensin.
10 Maken gjorde en extrahandling av mjölk och passade då på att köpa lite gratissaker. Pålägg (vann en årsförbrukning). Toscatårta (appen många sträckor små, men jag böt till mig den mot Lambikoder). Korvbröd (appen många sträckor små). Felix västerbottenpaj (böt 4 Felixkoder mot en paj).

11 Finbilen behövde nya vindrutetorkare. 590 kronor kostade dom. Maken använde Mekonomen kortet och behövde bara betala 450 kronor.

12 Maken och jag firar bröllopsdag nästa vecka. Jag ville sätta in en annons i den lokala tidningen. En vanlig familjeannons kostar 395 kronor men jag lyckades fixa en gratis genom att maila redaktionen.

13 Lagat en av mina toppar.

14 Vann 500 kronor i presentkort på Matsmart. =)

15 Fick en hotellvoucher för jag skickade in kvitton i hotellkampanjen. Avslutad kampanj 31 augusti. Vi planerar en tre dagars tripp i december. En av nätterna ska vi använda vocuhern och då betala 449 kronor. Den andra natten ska vi använda en gratis natt på Scandic som vi kommit upp i.
16 Fick Linas matkasse måndag - onsdag. Jag nappade på ett erbjudande på Refunder och när det var extrapris på kassen. Så får 29 kronor fick vi all maten på bilden. I måndags åt vi kalkonfilé, rotfruktspytt, tzatziki och tomatsallad. Igår åt vi köttfärspaj med gräddfil och fänkålssallad. Ikväll vankas det krämig spaghetti Carbonara. Jag valde Linas lättlagade kasse. Om vi skulle fortsätta med kassarna skulle våran maträkning skjuta i höjden som en raket. Så kassen är uppsagd.



1 kommentar:

Unknown sa...

Hej!

Jag såg i ett av dina gamla inlägg att du hade en vinägermamma som du kunde skicka en del av, är den fortfarande tillräckligt stor för att dela? I så fall undrar jag om jag skulle få kunna byta till mig en bit av den mot lite handgjorda chokladpraliner? (Vi har ett företag där vi tillverkar dem, www.buchersdelikatesser.se) Står såklart för frakten!

Vänliga hälsningar
Therèse

www.jordgubbspalatset.se

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...