onsdag 23 september 2015

Veckans sparade pengar

1 Maken gratishandlade på Coop när L var på ridskolan. Pålägg och köttbullar blev det bara. Teet tog han fel sort så den lämnade han i kassan. Även idag undrade hon i kassan hur han lyckades med att få så mycket gratis.


2 Fick två digitala biobiljetter för att jag samlat streckkoder för Santa Maria. 
3 Fick en gratis inpackning från Garnier.

4 Ville köpa en sak till mig och L och ge samma sak till S i julklapp. Fick upp flera sidor som sålde saken och jämförde vilken sida som blev billigast.

5 Gjorde köpet i nummer 4 via Refunder och fick 5 % rabatt.

6 Anmälde mig till nyhetsbrevet på företaget som sålde nr 4 och fick 50 kronors rabatt.

7 Fick 4 liter lingon av min morfar när vi var där på hans 90 års kalas.

8 Maken fick en massa fiskegrejer av min morfar när vi var där på hans 90 års kalas.

9 Sålt saker för 20 kronor.

10 Plockat päron.

11 Lämnade in en kassa kläder till HM och fick 50 kronors rabatt på köp över 300 kronor. Maken behövde nya kalsonger och L fler trosor.

12 Efter makens kalsonger och L:s trosor fattades det 33 kronor för att komma upp i 300 kronor. Jag köpte då ett paket trosor i storlek större till L och la i växa i lådorna i källaren.

13 Både L:s trosor i nuvarande storlek och nästa storlek var 5 par för 69,90. Jag valde dom framför 3 par för 79,90.
14 Gratishandlade på Coop när vi ändå var på det stora köpcentret. Tivolot var där och L ville åka Chock igen, den var inte med så det slutade med att hon inte ville åka något alls. Pålägg och te blev det bara.

15 Köpte tandborstar för 5 kronor/styck. Rabatt 10 kronor/styck + att jag hade rabattkuponger på 5 kronor.

16 Maken har klippt sig själv.

17 Maken har 15 dagars handlat på Willys. 603,78 kronor gick det på. Det är så mat som ska räcka i 15 dagar + det som är billigast på Willys.

18 Han handlade då ett gratis Pärsons pålägg.

19 Plockat äpplen.
20 Gjort fläderbärs kapris. Den ska silas av idag.

21 Plockat fler rödklöverblommor och torkat till te.
22 Gjort en större bee´s wrap. Har flera små men ville ha en större till stora skålar.

23 Elen har minskat 350 kronor sen september förra året. Alltså har det gått åt ungefär 100 kWh mindre i augusti i år än augusti förra året.
24 Fick tredje boxen med massor av Santa Maria produkter för jag skickat in streckkoder.
25 Fick äran att testa Loppi blogbag höstkids och fick en hög med produkter. Dock ingen Loppi tidning. Santa Maria Asian wok soy and sweet chili och Asian panheng red curry. Camilla Läckbergs bok SuperCharlie Lejonjakten. Coldzyme. Acrilex KIdszoo kalk och D vitamin. Linicin lusspray. Dax Alcogel sweet raspberry. Äntligen en handsprit med doft. S brukar köpa med en hög från USA men nu behöver hon inte det längre. =)
26 Vann ett presentkort på 500 kronor på Matsmart. Jag köpte bland annat 12 Läkerol askar för 2 kronor/styck. Streckkoderna skickade jag in till deras kampanj på Iittala rödvinsglas. Koden planerar jag att byta bort då vi har vinglas så det räcker. Hällde över alla Läkerolen i en burk. Jag sparade dock några av kartongerna om någon vill ha med sig Läkerol.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...