måndag 21 september 2015

Veckans ut

Veckans rensområde var spel och pussel. Både spel av typen gamla brädspel och pluttspel. Appar som spel på mobil och dator. Pussel. Dataspel till olika spelkonsoler. Det enda appspelet jag har är candy crush. Bra tidsfördriv och vill tänka på annat spel så det får vara kvar. Dataspel var inte länge sen jag rensade. Så dom gamla hederliga bräd- och pluttspelen fick sig en genomrensing. Några ligger ute till försäljning och ska tas med till loppis om L och jag ska stå i oktober. Det börjar bli lite kallt så alla vinterkläder är genomrensade. När jag skulle ta upp L:s vinterjackor hittade jag inga =0. Som tur var fanns det en låda full med växa i vinterkläder i källaren. Några var till och med nästan för små. Så nu har L en bra höstjacka modell varmare. 4 tjockjackor och 3 termobyxor.

2 termobyxor som var på gnällen för små till L sålda.

1 par av mina strumpor som hade mer hål än strumpa lagd till Röda korsets deponi.

1 yoghurtmaskin som vi aldrig använder som funkar som den vill lagt i elektronikåtervinningen.

1 bruksanvisning till yoghurtmaskinen lagt i återvinningen.

1 par av L:s byxor som hade mer hål än byxa lagt till Röda korsets deponi.

11 Ikea muggar gett bort (fick 12 Iittala Origo muggar så inget ut).

1 chokladpengsmaskin med minst 10 tillbehör sålt.

2 mattor gett bort.

1 liten matlådsburk som var sönder lagt i återvinningen.

Summa: 21 saker.

Inget av plast bland spel och pussel. Det skulle vara pluttar och sånt i spelen (inget som jag kommer byta ut dock). Lite handlat har det blivit. Kalsonger till maken och trosor till L. En ram till sovrummet. 3 glasburkar med snäpplock från Ikea. Jag sparar alla matrester i tomma glasskartonger och lagar bonusmat av dom. Eftersom jag försöker ta bort plasten har jag nu ersatt glasslådorna med glasburkar. Jag köpte dock bara tre fast jag egentligen har fem lådor. En till pasta/spaghetti/makaroner. En till korv/kött. En till fisk. En till grönsaker (inte färska - frysta). En till sås/stuvning/gryta. Blir det mycket mat över blir det matlåda till maken, det här är om det bara blir lite över av något. Som t ex en falukorvsbit, en msk sås eller en halv dl makaroner. 3 blombuketter och en påse rödbetor/polkabetor på skördemarknaden. Maken har även 15 dagars handlat på Willys.




Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...