måndag 7 september 2015

Veckans ut

Veckans område att rensa enligt boken Rensa ut och lev lättare var inget rens alls. Det var att man skulle göra en egen mysig vrå som bara var ens egen. Jag har många små mysiga vrår. Ingen som bara är min egen och det är inget som jag strävar efter heller.

1 par av mina strumpor som hade mer hål än strumpa lagt till Röda korsets deponi.

1 liten burk som vi använder till att frysa småsaker i eller som maken brukar ha med till jobbet med t ex sylt eller sallad i till matlådan. Vi har flera likadana. Hade gått sönder så lagd i återvinningen.

2 av L:s strumpor som hade mer hål än strumpa lagt till Röda korsets deponi.

1 gympapåse som L inte ville ha kvar gett till Myrorna.

2 nagellack. 1 nageldekoration. 1 läppglans. 1 palett med ögonskuggor. Allt nytt och oanvänt. 1 par änglavingar, 1 tiara och 1 festav gett som hemskänkt till en kompis dotter som fyllde år.

1 flaska Bailys gett till en kompis som fyllde år. Oöppnad såklart.

2 bhtoppar som är för små för L gett till Myrorna.

1 örngott gett till Myrorna och 1 örngott gett till Röda korsets deponi.

1 elektronisk tiara som var sönder lagd till elektronikåtervinningen.
36 Camino tidningar lagt i återvinningen.

Summa: 54 saker.

Inget av plast eftersom det inte var något område att rensa. Köpstoppet har gått bra, förutom böckerna om änglar som jag köpte. Var med maken och L på äppelfestivalen men det enda jag köpte där var två burkar honung. Vi fikade också men mat får jag köpa.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...