tisdag 20 oktober 2015

Full brevlåda och känner för att sparka någon där bak

Jag gillar när brevlådan är full och det bara är gratissaker och inte en enda räkning.
En produktcheck på Pärsons kyckling som jag vann i deras FB tävling. En isskrapa också via FB. En produktcheck från Findus på deras vegetariska bullar, vann jag också på FB. En Wettex trasa också via FB. En äppellåda för jag gillade och delade Kivik och Sweetspot communication på Instagram.
L och jag tog en liten tripp. Det hade kommit ett paket + att vi gratishandlade lite + att vi lyxade till det genom att köpa Sibylla med hem (maken är bortrest). På ICA köpte vi gratis glass. Det var min gratisvara från ICA den här veckan. Jag registrerade köpet på Earndít och fick tillbaka 6 kronor. På Coop köpte vi gratis pizza och gratis köttbullar. Det brukar vara maken som gratishandlar på Coop när L är på travet. Han har alltid köpt den lilla förpackningen. Fast det gällde för den stora. =( Känner för att ge maken en spark där bak. Fast jag får vara tacksam för alla små paket med köttbullar vi fått gratis också. På Sibylla hade jag en kupong så vi fick två mål och behövde bara betala för ett.
Jag har dragit igång en liten än sålänge hobbyverksamhet. Om det blir mer får framtiden utvisa. Jag har länge skrivit att jag köpt saker till mitt blivande företag. Efter att pappa dog vill jag dock inte starta företag. Sakerna fanns ju kvar så det var sälja eller hobby som gällde. Det blev alltså hobby. Jag hyr ut maskeradkläder till barn. Än så länge ligger bara Halloween kläderna ute. Jag har dessutom inte så mycket kläder och inte alla storlekar heller. Jag har bara hunnit gjort en FB sida men planerar att göra en hemsida också. 50 kronor/uthyrning + 100 kronor i deposition tänkte jag mig. Pengarna som jag förhoppningsvis får in ska i första hand gå till att investera i nya kläder. Jag startade upp sidan igår och har 3 likes men ingen "kund" än.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...