tisdag 13 oktober 2015

Loppi bloggbag Baby Love

Jag blev utvald att prova Loppi bloggbag baby love. Jag älskar loppi bloggbag och blir lika glad varje gång det landar en på posten. =) Innehållet den här gången var:
Nappflaskan i glas från Philips avent har en bröstformad dinapp som gör det lätt att kombinera amning med matning i nappflaska. Flaskan är värmebeständig och tål temperaturvariationer. Den kan därför förvaras säkert i kylskåpet, värmas och passar också bra för sterilisering. En avancerad ventil i dinappen motverkar kolik. Flaskan har få delar och är enkel att rengöra. Kändes lte läskigt att den var i glas samtidigt som det var bra att den var i glas. Den var lätt att göra rent rapporterade kompisen som fick den. Jag kommer ihåg när mina barn var små vad svårt det var att få nappflaskorna rena överallt. 

Med Bambino Puré pot slipper du otympliga förvaringslösningar och spill i väskan! Puré Pot är en smart burk till hemmalagade puréer, färdig mat, snacks eller frukt. Portionera direkt i burken och lägg ner i väskan alternativt förvara i kylskåpet. Burken är lätt att diska och har ett skruvlock som sluter helt tätt. En väldigt smart grej som jag önskat fanns när barnen var små. Dom är uppfödda på hemgjord barnmat. När vi skulle bort köpte vi alltid en barnmatsburk för det var enklare än att ta med dom hemgjorda pytsarna. Här skulle man enkelt kunna ta med den. Kompisen som fick den gillade den och sa att den passade perfekt till små mellanmål.


Neutrals sköljmedel för känslig hud är utvecklat tillsammans med Astma- och Allergiförbundet. Det innehåller 0% färgämnen och 0% parfym för att minimera risken för allergiska hudreaktioner. Sköljmedlet gör kläder och lakan mjuka och fräscha samt förhindrar statisk elektricitet. Luktade inte så mycket men tvätten blev len och mjuk. Kläderna kändes fräscha.

Neutrals tvättmedel för känslig hud är utvecklat tillsammans med Astma- och Allergiförbundet. Det innehåller 0% färgämnen och 0% parfym för att minimera risken för allergiska hudreaktioner. Tvättmedlet rengör och tar bort fläckar effektivt redan vid 30 grader. Finns för både färgade och vita textilier. 
Tvättade rent. Luktade inte så mycket men det är jag van vid eftersom jag mest tvättar med tvättboll. 

Med Natural cycles  kan du på ett helt naturligt sätt följa din fertilitet genom att analysera din kroppstemperatur i en avancerad bio-statistisk algoritm. NaturalCycles kan kliniskt testat identifiera dina fertila (röda) och icke-fertila (gröna) dagar med 99,95% effektivitet. Allt du behöver göra är att mäta din basala kroppstemperatur före du stiger upp ur sängen på morgonen och ta reda på din fertilitet för dagen. Helt naturligt, utan biverkningar. Naturliga p-metoder är bra så om den funkar hoppas jag den slår igenom ordentligt. Vi kör med naturlig födelsekontroll som är en förenklad variant av Natural cycles. Där kollar man också temperaturen bland annat. 


Barnkit från Folksam är ett praktiskt litet kit för ditt barn som är perfekt att ha i bilen eller i väskan. Det innehåller diverse bra saker, bland annat skavsårsplåster, brännskadegel och solskyddskräm. Ligger i handväskan för diverse nödsituationer. Har tack och lov inte behövt använda den än. 

I nya numret av LOPPImagasin berättar skådespelerskan Claudia Galli Concha om sitt livs roll – mammarollen och bloggaren Lofsan om bästa mammaträningen, restips med barn, trender i barnvagnsdjungeln och pappa-krönika av programledaren Olle Selmén. Missa inte höstens största vinstregn med priser till ett värde över 10 000 kr. Loppi magasin är alltid Loppi magasin. En bra tidning om barn. Jag gillar att läsa den även om den mest vänder sig till barn som är mindre än mina. Också en sak som jag önskar funnits när mina barn var små. 

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Gjort rabarberdricka av sista rabarbern ur frysen.  2 Gjorde rabarberpaj på silresterna från nummer 1.  3 Bakat sirapslimpa och apklimpa ...