onsdag 7 oktober 2015

Veckans sparade pengar

1 Fick 4 Rice muggar för jag tecknade en matkasse hos Lina.
Jag gjorde köpte via Refunder och när Lina hade kampanj så betalade bara 49 kronor för 3 måltider för 4 personer och 4 Rice muggar.

2 L och jag var på smådjurskväll på en av stora stadens djuraffärer. Det skulle vara tilltugg och goodiebags. Det var bara 10 % på alla smådjurssaker och några andra erbjudanden.
3 Fick 2 paket med pizzabottnar (2 i varje) av en kompis.

4 Köpt en potentiell julklapp till kusinen. Gjorde köpet via Lets deal och behövde bara betala frakten på 49 kronor. Ordinarie pris 495 kronor.
5 Rivit ostkanter som låg i frysen till 5 påsar riven ost.

6 Lagat en av L:s koftor.

7 Sålt saker för 10 kronor.

8 Växlat in poäng till ett superpresentkort på M3 panelen.

9 Växlat in poäng till 3 batteridrivna ljus på Yougov panelen. Jag ville ha ett batteridrivet ljus i lyktan på trappen men ville/kunde inte köpa ett. Köpstopp kallas det.

10 Köpt två skottbrickor och en groddlåda (begagnat vad annars) för 100 kronor. Nya kostar bra mycket mer.
11 Gjort 3 liter jordgubbssaft och en burk restsylt.

12 Maken har 15 dagars handlat på Ica. 427,8 gick det på. Han hade då pant på 64 kronor.
13 Lite gratis och lite rabatter blev det på Ica också. Gratis var: Pärsons pålägg (vann en årsförbrukning på FB). Chokladmjölk (hade en kupong köp 3 liter Arla mjölk få en choklad- eller jordgubbsmjölk). Nästan gratis var: Sia glass (hade en kupong på 25 kronor så betalade 2,50). Pepsodent tandkräm 5 kronor/styck (Ica hade köp två Pepsodent produkter betala 25 + att vi hade en kupong på 30 kronors rabatt vid köp av tre). 40% rabatt på Icas egna ekologiska tacoskal (min Ica affärs personliga erbjudande till mig).
14 Skrivit en ny fryslista. Vi har tre frysar och för att hålla en så låg maträkning gäller det att hålla koll på vad som finns hemma.

15 Blev utvald att prova en elcykel en vecka.
16 Blev utvald till Loppi blogbag babylove och fick grejerna igår. Har flera kompisar med småbarn så nappflaska och pipmugg ska jag ge vidare. Sköljmedlet och tvättmedlet ser jag framemot att prova. Första hjälpen kittet är perfekt att ha i handväskan. Har en tvålkopp och har plåster och annat i nu. Natural cycles vet jag inte riktigt vad jag ska göra med. Gratis tidningar är alltid kul.
17 Vann Bakas tävling om knäckebröds recept. Det var pappas favoritknäcke så han ler nog i sin himmel nu. Vinsten var ett tårtfat från Rice och en massa bakprodukter, strössel och tårtpynt.

18 Gjorde en man tager vad man haver smothie till mys lördag kväll. En skvätt äppeljuice, en skvätt jordgubbsyoghurt, en skvätt mjölk och frysta bananpengar.
19 Lånat en bok på biblioteket om Hemmagjorda presenter. Jag tänkte få lite present- och julklappstips. Tyvärr hittade jag inga som jag gillade.
20 Fick 3 par strumpor från Orkla för jag skickat in kvitton på deras produkter.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...