onsdag 14 oktober 2015

Veckans sparade pengar

1 Jag har 4 olika Mastercard kort. Ullared. SAS. ICA. och Statoil. Ullared använder jag aldrig längre och har nu klippt sönder och sagt upp. På hemsidan står det att dom inte tar ut en administrativ avgift. Jag har fått betala 25 kronor/månad i dom 2 åren jag varit med i administrativ avgift + en årsavgift. SAS är det jag använder mest. Vi reser aldrig eller ja maken och S reser men dom flyger oftast med Norweigan. Årsavgift 395 kronor. Där får man poäng som man byter mot flygresor eller saker. ICA har jag gratis så länge som jag är student sen kostar det 27 kronor/månad = 324 kronor/år. Det man handlar för där blir rabattkuponger som man löser in på ICA = maten blir billigare. Statoil har jag aldrig använt och har bara för att jag var förbannad på Ullared för något år sen och tog samma som maken. Där får man också rabattkuponger fast på Statoil. Lutar åt att jag ska börja använda ICA:s kort och skrota SAS med.

2 Maken gratishandlade lite på Coop när L hade trav. Pålägg, Sia glass och te blev. Sia glassen kostade 2 för 50. Han hade en produktcheck på 25 kronor så det blev två för 25 kronor.

3 Han var även in till Jula en sväng. Där sålde dom ut alla båtsaker. Han köpte en knutbälg. Ordinarie pris 299 kronor, han betalade 25 kronor. Tyvärr fanns det vara en kvar annars hade han köpt fler. Lånad bild.

4 L och jag har gjort nytt vin till maken. Jag dricker inte alkohol eftersom jag inte gillar smaken.

5 Gjort en av mammas presenter helt gratis av saker jag hade hemma och saker jag fått gratis. Det fattas 4 saker men dom ska jag få av en kompis. Pris att köpa en är från 250 kronor och uppåt.

6 Sålt saker för 530 kronor. Jag och L stod på loppis och sålde för 330 kronor.

7 L och jag tältade inomhus och märkte då att ena luftmadrassen var sönder. Maken lagade den med en lagningslapp och superlim.

8 Köpte mat på McDonalds lördag kväll efter vi stått på loppis. L ville ha det som "lön". Vi hade presentkort på 150 kronor. Sen använde vi McDonalds appen. Happy Meal vid köp av mål. Vi köpte McFeast (jag) och QP (L) och fick då 2 Happy meal på köpet. Maken köpte Big mac och då fick vi en big mac till på köpet via appen också. Vi betalade 72 kronor för allt. Då gav vi M ett happy meal och en big mac. Han skulle inte äta med oss. Vi skulle skjutsa honom till en kompis eftersom vi ändå var inne i stora staden och köpte mat.

9 Bytt till mig en klase bananer.

10 Använt tygbindor.

11 Gjorde tre dubbel sats ärtsoppa. Frös två satser till kommande måltider.
12 Kokade ärtsoppan i tryck-kokaren på halva koktiden mot normalt.
13 Fick 8 koppar kaffe från Zoega.

14 Fått dom 3 batteridrivna ljusen från Yougove för jag svarat på undersökningar.
15 Vi har en elektrisk grilltändare som vi haft i säkert 10 år. Sist vi använde den slog jordfelsbrytaren till. En grilltändare gör att man inte behöver ha tändvätska. Vi slängde den gamla och maken köpte en ny. Inte elektrisk, vilket gör att vi även sparar på elen. Han köpte den på rea. Ordinarie pris 119 kronor. Maken betalade 79 kronor.
16 Vann en Disney sångbok på Disneys facebook sida.
17 Gjorde chokladbollar till mys lördag kväll.

18 När maken var hos sin syster svängde han in till den ekologiska äggbonden och köpte 60 ägg. Pris 2,16/ägg. Dyrare än vanliga ägg i affären men billigare än ekologiska ägg i affären. Så behöver du ägg mamma vet du var du ska gå. =)
19 Behövde kompletteringshandla mjölk så L och jag tog en tur till Coop. Där köpte vi förutom mjölken gratis pizza (via Klipster, jag registrerade kvittot på Earndít och fick tillbaka 10 kronor). Gratis pålägg (jag vann en årsförbrukning av Pärsons pålägg). Gratis Västebottenpaj (bytt till mig) Gratis jordgubbsmjölk (kupong, köp 3 liter Arla mjölk få en gratis choklad- eller jordgubbsmjölk).

20 Vi köpte även lite extrapriser. Gouda ost för 29,90/kilo (vi köpte 3 bitar = ungefär 3 kilo).
21 Fick en förpackning hushållsark från Serla för jag skickat in koder.

22 Fick 75 kronor från Santa Maria för jag reklamerat en förpackning mögliga tacoskal.

23 Vi åkte förbi ST1 häromdagen och jag kom och tänka på reklamen på TV om att deras bensin är så billig. Så när vi kom hem jämförde jag var bensinen är billigast. Vi har Statoil kort och får 0,15 öre rabatt/liter = 12,40 för en liter diesel på Statoil. Dagens bensinpris och på våran mack. ST1 tar 12,30/liter för sin diesel. Bensinen som vi tankar andra bilen med kostar mer men skillnaden blir också 10 öre/liter mellan Statoil och ST1.

24 Vårat skoställ i hallen gick sönder för några månader sen. Det fungerar fortfarande men är vingligt och översta hylla ramlar av ibland. Så såg jag att Jysk sålde skoställ för på rea för 139 kronor, ordinarie pris 269 kronor. Jag hade en rabattkupong på 100 kronor och ett presentkort på 100 kronor = gratis skoställ. Maken skulle åka och köpa det idag efter jobbet. Så jag skulle visa honom det igår. Då var rean slut. =( Så vi köpte inget skoställ utan väntar till nästa gång Jysk rear istället.





Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...