söndag 8 november 2015

Swap-in och ljusfest

Mitt första swap-in är nu gjort. Det var kul och alla som var där ville ha det igen så det är bestämt att nästa gång ska vara efter jul.  Vi var sju stycken med mig. Jag trodde det var för lite bytare så var lite orolig innan. Det var två återbud samma dag och två kom aldrig fast dom sagt att dom skulle. Men det visade sig vara precis lagom. Alla hade med sig fem saker var. Alla saker las på ett bord. Sen fikade vi. Jag bjöd på frallor, kaffe och te och en Almondy tårta som var sekunda som jag hittade på Willys för 39,90. Det var en jättetårta med redan uppskurna bitar. 12 bitar var det. Jättegod. Vi skrev lappar med ett till sju på sen fick alla dra var sin lapp. Den som fick ett fick gå först och välja en sak, sen tvåan och så vidare. Sen drog vi varsin lapp igen och gjorde om det tills alla hade tagit det dom ville ha. Det blev en kasse med saker över som är inlämnade till stora stadens ena hjälpgrupp. Alla blev supernöjda med det som dom böt till sig så det var jättekul. Kan helt klart rekommenderas. =)
Jag böt till mig ett ostfat och en pälsmössa. Det jag böt bort var en mugg, en barnbok, en lampa med två olika skärmar, ett salt och pepparkar och en handväska.
Stadsparken inne i stora staden hade ljusfest ikväll så maken, jag och L styrde bilen dit. Innan åkte vi till återvinningen, komposten och pappas grav där vi tände ljus. Det var 1000 marshaller tända runt alla gångar som var där.
Jättefint.
Inne i fågelburen var det olikfärgade lyktor som hängde. Vi gick runt en stund sen gick vi till Ekobutiken och handlade lite. Bananer och jordnötssmör blev det bara. Ekologiskt som namnet på butiken säger.



Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...