onsdag 11 november 2015

Veckans sparade pengar

1 Sålt saker för 170 kronor.

2 Köpte tigerbalsam och lite annat från en sida i USA. Jag valde att frakta det med flygpost istället för med DHL och fick då betala 34,93 istället för 59 kronor. Många bäckar små.

3 Tigerbalsamet blev billigare/gram än den på apoteket här. Det går åt rätt mycket tigerbalsam här då jag ofta har stresshuvudvärk och maken ofta ont i nacken. På apoteket här kostar tigerbalsam 2,13/gram. På IHearb kostade den 1,39/gram.

4 Maken har 15 dagars handlat på Coop (L hade trav och Coop ligger nästan bredvid travet så han handlade medans hon var där). Det gick på 683 kronor. Förutom den vanliga maten blev det lite gratis och lite extrapriser också.

5 Han köpte gratis pålägg och gratis Santa Maria sås (Smartson).

6 Han köpte ost för 29,90/kilo.

7 Sen blev det 3 kaffe för 79 kronor också. Än så länge har vi bara köpt ost och kaffe på extrapris och inga ordinarie priser sedan över ett år.

8 Lagat mitt tredje par med strumpbyxor också. Vet inte vad jag tänkte förra året när jag bara la ner dom trasiga i strumplådan. Det fick jag "lida" för i år när jag fick laga alla tre paren.

9 Jag hyrde ut en häxklänning för 50 kronor + 100 i deposition. Hon skrev att hon hade sönder den men vi skulle träffas så jag fick avgöra om jag kunde laga hålet och ge henne depositionen tillbaka eller om jag inte kunde det och behålla depositionen. Hon har struntat i att komma till våra två möten (som hon har bestämt tiden på) så 100 kronor intjänade. Dom 50 kronorna i hyra räknade jag under förra veckans sparade pengar under sålda saker.

10 Maken har klippt sig själv.

11 M åkte till Tyskland med en kompis. Jag gav medskick på två whiskeyflaskor till fars dags presenter. Pris på systemet 199 kronor/flaska (50 cl). Pris i Tyskland 130 kronor/flaska (70cl). Besparing 138 kronor (+ 40 cl).

12 Böt till mig en ostbricka och en pälsmössa på swap-inet jag hade.

13 Tagit upp hyacinterna som jag sparat sen förra året. Jag sparade dom redan året innan för att se om dom blommade om. Det gjorde dom. jag tog dock upp dom för sent så dom blommade inte förens i januari.

14 Eftersom jag ska sluta jobba i kommunen och börja jobba i landstinget så vill kommunen inte betala mina böcker i kursen som precis har börjat i utbildningen jag går. Landstinget har ingen nytta av att jag går utbildningen så dom vill inte heller betala. Jag har därför lånat alla böckerna på biblioteket. Dom som inte fanns inne/fanns alls på medicinska biblioteket fanns och är reserverade till mitt vanliga bybibliotek.

15 Jag har skrivit ut en familjelmanacka för 2016 från blankettbanken.se.

16 Satte in en gratis annons på Tradera.

17 Fick ett överkast till L. Jättefint med blommor på.
18 Blev utvald av Hälsopanelen att prova coffee slender. Kostar 399 kronor för en månad med jag fick den gratis.
19 Maken fick två pappogram från Lager 157 (från mig och L) så han hämtade ut två gratis skjortor där.



Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...