onsdag 25 november 2015

Veckans sparade pengar

1 En av mina pyamasar (jag har två) hade mer hål än pyamas. Jag tog ett vanligt linne och en vanlig mysbyxa och har nu som pyamas nr 2. Pyamas nr 1 består också av en mysbyxa, men till den har jag en sovt-shirt som jag köpte på HM för kanske 5 år sen.

2 Maken gratishandlade lite på ICA när L var på travet. Han hämtade ut paket där därför blev det där + att vi hade gratisvaror i våran ICA affär. Han köpte gratis mögelost (gratisvara på ICA), gratis pålägg och 2 askar Alladin/Paradis för 29,9 kronor/styck. Han köpte även clementiner för 10 kronor kilot. Dom han köpte förra veckan börjar ta slut.
3 Jag blev uttagen att buzza Airwick ljus för Buzzador. Det var det paketet som maken hämtade ut.

4 Fick en kofta, 2 långärmade tunikor och 2 linnen av en kompis.
5 Jag ville ha en pianopall som man kunde öppna locket på och lägga noter i istället för våran runda pall. Jag sa det till en kompis som hade en sån pall och gärna ville byta.

6 Stolen som L hade vid sitt sminkbord var gammal och ranglig och hotade att ramla ihop så fort någon satt på den. Vi hade en köksstol över i förrådet men det skulle bli för klumpigt. I hallen stod det två andra gamla stolar. Den ena står nu framför L:s sminkbord.
7 Maken har 15 dagars handlat på Willys. Förutom den vanliga maten blev det gratis saffran (Willys kundvara). Gratis pålägg (vann en årsförbrukning). En massa gratis tortillaskal, pizzabottnar, pizzasås och tacosås (inte med på bild). Jag reklamerade ett paket tortilla skal och fick en produktcheck på 75 kronor. Sen hittade maken en rabattkupong på 5 kronor vid köp av Santa Maria som han tog och använde. Han var jättestolt och jag är jätteförvånad. Ett nät med babybel ost (fick för jag var med och skickade in om en picnincväska i somras).

8 Han köpte färs för 39,90/kilo. Ingen färs, kaffe eller ost ska handlas utan extrapris vilket vi hållit bra länge nu. Högrev för 89,90/kilo. Vi skivar den till "lövbiffar" och gör biff med bambuskott av den.

9 L och jag samordnande ärenden och besökte tre affärer nästan bredvid varandra inne i stora staden (bilen stod parkerad på samma ställe hela tiden. Fy 17 vad dyrt det är att parkera!!). Mammas sista julklapp, där hade jag kuponger köp två betala för en.

10 Vi köpte en stor burk med bambuskott på Kina affären (2,995 kilo) för 29 kronor.

11 Körde bakmaskinen när jag inte hann baka.

12 Sålt saker för 50 kronor.

13 Eldat kalla dagar (alla dagar). Jag kan berätta att tändrosorna fungerar kanonbra. Inget papper eller kartong behövs. Rosen brinner mycket och länge så veden tar sig. Nu ska bara införskaffas mer äggkartonger så jag kan göra flera.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...