måndag 16 november 2015

Veckans ut

Området att rensa var pynt. Spökpyntet rensade jag igenom när vi satte upp det men påsk- och julpynt är nu genom rensat. Vi har en hel del pynt. Jag lyckades dock få ner det från fem lådor julpynt till fyra. En del försvann ut på en gång, en del ligger ute till försäljning och om det inte går ska med till loppis. Jag vet fortfarande inte om jag ska skriva alla saker som jag lägger i loppispåsarna. Jag har bestämt att inte ha kvar uthyrningen av maskeradkläder. Jag kommer inte ha tid efter jul eftersom jag ska jobba 75% och plugga 50%. Så en kasse med pepparkaks- och juldräkter är lämnade till försäljning på en av stora stadens seccond hand barnaffärer. Man lämnar in sakerna, dom säljer (förhoppningsvis saken) och du får betalt när den är såld. Det som inte blir sålt får man ta hem igen eller ge till behövande. Men eftersom jag lämnade in pepparkaks- och tomtedräkter skulle hon spara det som inte blev sålt till nästa år. Hon ville ha Lucialinnena med så dom ska lämnas in den här veckan. Maken har dessutom börjat rensa rejält i hobbyrum och garage. Vad som försvinner ut där har jag ingen aning om men en hel del. Jag ser soppåsarna och återvinningshögarna efteråt.

12 påsk servettringar som jag gjort en gång av tomma toapappersrullar lagt i återvinningen.

5 tomteluvor som ska sitta i blomkrukor som jag gjort en gång eldat/slängt.

13 jul- och påskpynt som jag och barnen gjort slängt.

6 tomteljus som jag och barnen gjort eldat upp.

4 batteridrivna adventsljus sålt.

1 tomte och 2 snöglober sålt.

1 tomte kakform sålt.

4 bebiskläder gett till Myrorna.

11 bebiskläder som hade fläckar som inte gick bort gett till Röda korsets deponi.

1 överkast som var noppigt gett till Röda korsets deponi. Jag fick ett nytt överkast till L så inget ut.

2 juldukar som var sönder gett till Röda korsets deponi.

1 jacka som L vuxit ur och 1 jacka som jag inte ville ha kvar gett till Myrorna.

3 Ulrika Hydman Vallien ägg sålda.

1 dataskärm såld.

5 pepparkaks- tomtekläder som det var hål och fläckar på lagt till Röda korsets deponi.

27 +++ pepparkaks- och tomtedräkter (vissa var tvådelade och hade mössor, jag räknar bara hel dräkt) lämnade till försäljning på stora stadens ena barnaffär.

20++ saker som maken slängt från hobbyrummet och garaget.

Summa: 104 saker.

Finns en hel del bland pyntet som är av plast. Inget som jag kommer byta ut dock.
Köpstoppet har gått bra. Snart är köpstoppsåret slut kom jag på häromdagen. Jag kommer dock fortsätta handla lite/inte alls. Det enda som är köpt är tigerbalsam och huvudvärksbalsam (mediciner får jag köpa). 15 dagars handlingen av maken. Liten extrahandling av kaffe och clementiner av maken.Vi var på bomässa så inträde dit. Universal städmedel. Jättebra, vi använder det till spisen, ugnen, duschen det mesta där smutsen är svår att få bort. Vi har använt det i flera år och en burk räcker hur länge som helst. Finns dock bara att beställa så jag sparade in frakten där.


Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...