måndag 9 november 2015

Veckans ut

Området att rensa den här veckan var musikinstrument och det har vi en del. Alla instrument ville vi ha kvar men lite noter och lite annat löst som låg i musikskåpet har försvunnit ut. Sen har jag haft swap-in så lite saker försvann ut där. Det ingen ville ha gav vi till en hjälpgrupp. Jag har dessutom lagt en del saker i mina loppislådor. Jag vet fortfarande inte om jag ska räkna med dom nu eller efter jag stått på loppis.

5 nothäften lagt i återvinningen.

1 tom kartong lagt i återvinningen.

1 par glasögon som maken hade på 80 talet gett bort.

2 par glasögonfodral gett bort.

4 medicinmuggar lagt i återvinningen.

2 strumpbyxor som hade mer hål än strumpa lagt i Röda korsets deponi.
12 kaffekoppar, 12 fat, 12 assietter, en sockerskål och en gräddsnipa sålt (till ett äldreboende inne i stora staden). Jag böt till mig den servisen för flera år sedan. Kopparna är så söta men så små att det blir två munnar kaffe sen är det slut i koppen.

1 salt och 1 pepparkar gett bort.

1 väska gett bort.

1 mugg gett bort.

1 lampa med två olika skärmar gett bort.

1 bok gett bort.

1 av L:s toppar som hade en uttöjd urringning så hon visade bh:n gett till Röda korsets deponi.

4 muggar sålt.

5 pinnar som Popcorn tagit in som legat ett bra tag eldat upp.

6 benrester efter Popcorns miljoner ben lagt i komposten.

2 mikrofibertrasor och en annan städtrasa lagt i Röda korsets deponi.

1 gammalt dammsugarmunstycke slängt.

1 gammal mopp slängd.

18 videofilmer gett bort.

2 solstolar som var trasiga och 2 pallar till dom slängt.

1 skurhink och en insats till skurhinken gett bort. Jag tvättar golvet med en mikrofiber mopp nu för tiden.

1 ask med kol och 3 burkar med smaker till vattenpipan gett till M. Jag brukar inte räkna förbrukningsvaror men eftersom dom var praktiskt taget oanvända så räknar jag dom.

1 armband som var sönder slängt.

1 groddburk med 1 groddlock gett bort.

1 glasburk som jag hade extra till groddburken lagt i återvinningen.

Summa: 114 saker (- en ostbricka, en pälsmössa som jag böt till mig på swap-inet och 19 tallrikar jag fick av mamma) = 93 saker.
Inget var bland plast bland musikinstrumenten så inget som ska bytas ut. Köpstoppet har gått bra. Det enda jag köpt är mat. 15 dagars handlingen på Ica och jordnötssmör och bananer i Ekobutiken.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...