söndag 13 december 2015

Ändrade planer

Vi skulle ha åkt till Tomteland i helgen. Först skulle vi åka redan på fredagen och komma hem på söndagen. Jag hade fått en hotellnatt för 449 kronor genom Orkla som vi skulle ta ut i Rättvik. Sen ångrade vi oss och ville bara vara borta lördag - söndag. Så hotellnatten i Rättvik avbokades. En superförkylning hos mig och L gjorde dock att vi fick avboka hela helgen. Vi skulle ha åkt tidigt lördag morgon till Wasa bröd där vi skulle ha köpt knäckebröd för hela året. Jag älskar fabriksförsäljningar. Sen skulle vi åkt till Tomteland och fått lite julstämning. Vi var där förra året och det var jättemysigt. L är egentligen för stor men eftersom det var så mysigt och gav så mycket julstämning så tänkte vi göra det till familjetradition att alltid åka dit. Jag hade fixat två gratis inträde till Tomteland. Vi skulle sen åka till Borlänge där vi bokat en frinatt på Scandic. Söndag skulle vi åka till Insjön (vi skulle då få åka tillbaka mot Leksand igen och få lite längre hem) där vi skulle handla på outleten. Jag på Delibake och IIttala och maken på Clas Olsson. Vi har sålt grejer hela hösten för att finansiera resan. Från början skulle Popcorn med. Eftersom M jobbade fredag och lördag. Sen tyckte vi att hon skulle få det bättre hemma. Det var anledningen till att vi avbokade första hotellnatten. Mamma skulle passat Popcorn lördag tills M slutade jobba. Sen skulle M ha henne tills vi kom hem söndag em. I tisdags blev dock L superförkyld. På onsdagen insjuknade även jag. Jag missade min sista jobbkväll i kommunen på torsdagen då jag hade feber och var jätteförkyld. På fredagen ringde jag vårdcentralen och fick Mollipect och Coccilana Etyfin utskrivet (hostmedicin). Vi var då lite piggare, febern var borta men fortfarande jättesnoriga och hostade lungorna ur kroppen. Så L gjorde ugnspannkaka som vi skulle ha med som lunch på lördagen. Lördag morgon klockan 7.00 när vi gick upp sa maken nej vi åker inte ni hostar alldeles för mycket och är för snoriga. Så vi fick avbeställa Scandic också (hoppas jag får tillbaka poängen så vi kan beställa en ny frinatt). L:s uppdragskalender har det blivit lite si och så med.
Igår och idag har vi tittat på alla avsnitt av Trolltider. Idag skulle vi ha sett på julfilm så den luckan blev gjord med bravur. Lånad bild. Vi tog en del av semesterkassan och köpte färdigmat från Sibylla igår. Nu försöker vi bli friska tills S kommer hem på onsdag så vi inte smittar henne med våran superbacill också.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...