onsdag 9 december 2015

Veckans sparade pengar

1 Maken handlade lite på Coop när L hade travskola. Vi hade nästan slut på mjölk. Han passade då på att gratishandla lite. Gratis te. Gratis paj. Gratis muffins. Gratis pålägg blev det.

2 Har tömt en dammsugarpåse.

3 Maken skulle få en gratis prenumeration via (jag tror det var AMF). Han valde Teknikens värld och första numret kom torsdags. Han kunde även välja Privata affärer, vilket han inte gjorde. Vi har dåliga erfarenheter av den tidningen. För flera år sedan erbjöd dom en prenumeration av Privata affärer där man skulle få tillbaka prenumerationskostnaden om man inte tjänade in den genom att läsa tidningen. Eftersom det stod mest om aktier och annat i den så sparade vi inte in prenumerationskostnaden vilket vi skrev till Privata affärer och sa och bad om pengarna tillbaka, vilket dom alltså lovat. Vi fick till svar att vi var tvungna att bevisa att vi inte tjänat in prenumerationskostnaden! Hur bevisar man det? Så vi fick inga pengar tillbaka så aldrig mer Privata affärer.
4 Jag har gjort två julklappar. En flaska glögg och en flaska fläderblomssaft. Båda var gjorda sen tidigare men jag gjorde etiketter och klistrade fast på flaskorna.

5 Jag gjorde lim av vetemjöl och vatten som jag använde när jag klistrade fast etiketterna.

6 Popcorn behövde en trimning. Vi klipper henne själva men ville ha henne mer Bishon frisé lik. Uppfödaren tar 650 kronor + att det är 20 mil enkel resa. En som gått på kurs hos uppfödaren tar 400 kronor (då skulle vi bada henne själva innan). Min kompis tog gratis + att hon badade henne. Hon är så fin. =) Jag gav min kompis knäckebröd och lite annan mat som betalning.

7 Vi använder en vanlig hårfön när vi badat Popcorn. Min kompis hade en superhundfön. Den tar bort en del av toverna eftersom den är så stark. Jag sökte på hundfön och hittade den modellen som min kompis hade. Det var extrapris på den så 949 kronor istället för 1529 kronor (fri frakt).

8 Affären var med på Refunder så jag fick 26 kronor tillbaka där.

9 Beställt nya linser. Jag jämförde olika företag. Den dyraste kostade 289 kronor/paket (jag har olika styrka på mina ögon så behöver 2 paket) och den billigaste kostade 129 kronor. För samma märke på linsen som jag brukar ha. Jag brukar köpa från Lenway (289 kronor) eller Lenson (197 kronor). Nu valde jag Lensme och betalar alltså 129 kronor.

10 Jag gjorde köpet via gratisbio och fick 400 poäng.

11 Mamma fyllde år och vi gav henne bland annat ved. Vedboden firar 20 år och sålde all ved till 20 % rabatt.
12 Jag köpte även choklad från chokladfabriken till henne. Hon fick hemgjorda tändrosor också.

13 Jag lagade indisk mat lördag kväll. Istället för matlagningsyoghurt (till raitan) och creme fraishe till tikka masalan så använde jag vanlig yoghurt.

14 Jag använde kycklingfilé till maken och l till tikka masalan, till mig tog jag qourn filéer som jag fått gratis. Jag försöker dra ner på köttet och gillar qourn bättre.
15 Fick en Weleda active trasa som jag ska prova.
16 Jag vann bakas tävling om bästa kola recept och fick en hög med julbaksaker i pris.

17 Maken har 15 dagars handlat på Ica. 879,32 kronor gick det på.
18 Han köpte lite gratissaker med. En quornfärs och ett pålägg.

19 Vi har börjat äta på osten som jag började lagra i oktober förra året. Det var en billig hushållsost och nu smakar den ungefär som en dyr grevé.

20 Köpte två (begagnade vad annars) hundsaxar för att kunna klippa Popcorn lite själv. Nya saxar kostar mellan 300 - 3000 kronor/styck. Jag betalade 250 kronor för båda.

21 Gjort en julklapp till. En snaps. Maken som också ska få blev glad för det är en sort som han gillar som är svår att få tag på.

22 Vann Parken zoo:s julkalender. Ett gratis inträde till djurparken.

23 Började prenumerera på Kombilotter till mig och maken för man fick 6 Origo IIttala muggar/prenumeration. Om man skaffade autogiro skulle man få 500 kronor presentkort på Coop direkt efter första autogirodragningen. Nu efter en tillsägelse och 2 månader efter första autogirodragningen kom presentkorten. Kombilotteriet är numera uppsagt.

24 Bytt till mig en påse hushållspapper.

25 Kokat 4 liter jordgubbssaft och en burk restsylt.

26 Bytt till mig ett kilo clementiner.


Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...