tisdag 1 mars 2016

Utlottning - Förvara smart organisera ditt hem

Eftersom utlottningen jag nyss hade blev så populär, hela 21 stycken ville vara med och vinna. Ulrika som vann får gärna höra av sig till mig så jag kan skicka boken.
Så kör jag en utlottning till av Förvara smart - organisera ditt hem av Paulina Draganja (lånad bild). Även känd som förvaringsdrottningen. Jag har varit på flera av hennes föreläsningar. Jag följer hennes blogg och jag gör uppdragen som hon kör med i år.
I boken finns råd om hur man rensar och förvarar sina prylar. Boken går igenom rum för rum. Den tar även upp förvaringens ABC med 8 steg till optimal förvaring. Att det är viktigt med att varje sak har sin egen plats. Om en sak inte har en förvaringsplats så hamnar den framme för den har ingenstans att vara. Boken innehåller väldigt många bra tips och många fina bilder.
För en chans att vinna kommentera med ditt bästa utrensningstips och/eller ditt bästa spartips. Jag drar en vinnare om 3 veckor den 21 mars. Länka gärna i din blogg om du har någon. Läs gärna igenom alla tips som jag fick på förra utlottningen, jag har inte tid att skriva någon sammanställning just nu tyvärr. Jobb, jobb, jobb och backning på pm:et till D-uppsatsen kallas det.

6 kommentarer:

Ida Johansson sa...

Den skulle jag absolut vilja vinna!��

Lollo sa...

Har nyligen hittat din blogg, då även jag gör "allt" för att dra ner på utgiftern. Bla bor i en etta. Kämpar med att minska ner antalet saker och att få ordning på det som ska vara kvar. Skulle vara en perfekt bok till mig

Anonym sa...

Hej!

Tack för en inspirerande blogg, jag läser varje vecka. Jag har under vintern sytt om mycket kläder för att spara både pengar och miljö, främst till barnbarnen, sytt om gamla vuxenjeans till barnjeans och använt utslitna byxor som passat till mönster, fungerat väldigt bra. Även sytt grytlappar av jeans och använt urtvättad fleecefilt som mellanlägg. Blev faktiskt riktigt snygga, givit bort i present.
Har nu tänkt att sy några jeanskjolar till sommaren och sedan ett större projekt med överkast, vi får se hur det går.
Lycka till med allt och fortsätt skriva, du inspirerar många.

Hälsningar EJA

Esbe sa...

Flytt är egentligen det bästa tipset, då man inser att man inte orkar släpa runt på allt. Men eftersom flytt inte är optimalt skulle jag säga att gå igenom lådor och skåp, ett i taget och hitta ändamål där man kan lämna saker är det allra bästa. En vän som behöver, säja om det är fint och hjälpa dem som behöver genom att ge till organisationer som vet vilka som är i nöd.
Sortera enligt i lådor/kassar följande:
1) skräp
2) Passande presenter
3) andrahandsaffär/välgörenhet
4) spara

Det som ska sparas sorteras till sin rätta plats. Övrigt läggs i bil eller en presentförvaring så att det snabbt också hamnar där det ska.

Malin sa...

Mitt bästa tips är att rensa barnens garderober och leksakshögar för att sen sälja det på en lokal barnloppis. Jag gör så två gånger om året och det är så skönt. Finns alltid en massa nytt att köpa men inkomst och utgift brukar gå jämt upp! =)
Tyvärr har jag svårt för att rensa i övrigt men jobbar på det och behöver all vägledning jag kan få/läsa...

Therese sa...

Ååå jag vill så gärna vinna! Följer både dig och förvaringsdrottningens utmaning! Upplever ofta att jag behöver småförvaring som korgar, askar eller liknande. Försöker använda så lite plast som möjligt, därför har jag börjat virka korgar av gamla t-shirts. Det går fort och passar både framme på bänkar och i skåp!😊

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...