onsdag 2 mars 2016

Veckans sparade pengar

1 Vips så hade L växt en storlek igen. En ny storlek är shoppad till henne i källaren.

2 Vi åkte till delfinalen av melodifestivalen i Gävle. Vi gick på genrepet och fick betala 250 kronor/biljett (vi satt på första raden precis vid sidan av scenen). Hade vi valt att gå på den direktsända finalen hade vi fått betala 650 kronor/biljett för samma platser.

3 Jag hade lite superpresentkort som jag löste in på Ticnet så biljetterna blev 300 kronor billigare.

4 Vi köpte ingenting på hela resan (L ville inte ha något fast vi erbjöd henne en souvenir från Mellon) förutom all mat. Vi hade inte med oss någon matsäck alls den här gången.

5 Kvällsmaten åt vi på Scandic (där vi också sov över) och eftersom jag är medlem blev maten 20 % billigare.

6 Jag har alltid med matlåda när jag jobbar. Så inget handlat på jobbet den här veckan heller.

7 Jag jobbade extra i fredags.

8 Använt tygbindor dom dagarna jag inte jobbat.

9 Det var dags att beställa mina läkemedel igen. Jag valde lågprisalternativet på Nexium och behövde bara betala 34,76 istället för 420,76. Jag tog lågprisalternativet på Questran också men där sparade jag bara några tior (men många bäckar små).

10 Eftersom jag alltid äter mediciner så kommer jag upp i högkostnadsskyddet ibland. Den här gången fick jag medicinerna 546,74 kronor billigare efter högkostnadsskyddet.

11 Jag beställde medicinerna på nätet och frakten är gratis.

12 Gjorde bananpannkaka på några bananer som började bli bruna till mellis en dag.

13 Någon vänlig själ som inte kan avgöra avstånd körde in i sidan på makens bil när den stod parkerad. En vit repa och en buckla. Den vänliga själen åkte därifrån utan att ge sig till känna. Jag hoppas han/hon råkar ut för karma. Det skulle kosta 3000 kronor att fixa då hela dörren var tvungen att lackas om. Maken lyckades få bort det mesta av repan själv. Han köpte en sugpropp för 77 kronor på Biltema som sög ut bucklan.



Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...