onsdag 16 mars 2016

Veckans sparade pengar

1 Åt "snabbmat" onsdag kväll. Gratis snabbmat. Tikki masala grytbas från Kelda som jag buzzar för buzzador och qourn filéer gratis med produktcheckar som jag vann.

2 Lagt in två gratis annonser på Tradera.

3 Sålt saker för 100 kronor.

4 Har fått hälsporre i ena hälen p g a att jag går/står för mycket på jobbet. Har köpt hålfotsinlägg och hälsporrestrumpa. Hade en rabattkod så jag fick 10 % rabatt på beställningen = 46,80 kronor.

5 Gjorde köpet via Refunder och får tillbaka 3,75 % till. Jag har nu nästan 900 kronor på Refunder.
6 Gjorde korv med bröd lördag lunch men hade slut på korvbröd. Hade rostbröd i frysen (vi har alltid rostbröd i frysen) som vi använde istället för korvbröd.
7 Två böcker skulle postas som hade blivit mochade via bookmoch. Maken tog på sig det uppdraget och passade då på att gå in till Ica och gratishandla lite. Kaffe (Icas gratisvara till oss den här veckan), Bolognese grytbas från Kelda (Buzzador), quorn (vann) och pålägg (vann).

8 Gjorde bananpannkaka söndag lunch till mig och L. Maken var på allt för sjön mässan hela dagen.

9 Gjorde pulled pork i crock poten till söndag middag. Hade en pic nic bog köpt på extrapris istället för fläskkarré. Prisskillnad 50 kronor/kilo.

10 Blev dubbel sats pulled pork så en omgång hamnade i frysen till en annan middag.

11 Lagade en kökslåda som hade gått sönder i botten.

12 Fick en platta ägg av mamma.

13 Fick 2 hudcremer, 2 balsam- och 2 schampoflaskor av en affär som skulle sluta sälja dom. Hade en kontakt i affären som fixade det.
14 Jag har börjat prenumerera och samla på gamla nummer av en tidning. Retro. På något konstigt vis så känns den heelande på något vis (jag förnekar fortfarande att pappa är död). Vissa nummer är slutsålda och går för massor av pengar på Tradera (om dom säljs överhuvudtaget). Jag skrev en insändare till tidningen (som inte blivit publicerad än i alla fall). Fick svar från chefredaktören som ville skicka mig första numret (som är ett av dom som är slutsålda och dyra) som tack för mitt brev. Vilket hon gärna fick göra. =)

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...