lördag 23 april 2016

Uppdrag vecka 16 - ordning i besticklådan

Uppdraget den här veckan hos förvaringsdrottningen var att skapa ordning i besticklådan. Det gjorde jag den veckan då uppdraget var att skapa ordning i kryddlådan eller i kökslådor så jag valde ett uppdrag från min prioriteringslista. Sist jag skrev en ny lista (för jag började få slut på uppdrag) hade maken fått upp farten och börjat rensa igen. Tyvärr tappade han farten lika fort igen så alla hans områden och saker är fortfarande orensade. Jag har tagit bort sakerna som är gjorda redan. Sakerna som är gjorda sen senaste listan är kvar med ett streck över sig så det syns att det hänt lite saker. Vill ni se hela listan (och den uppdaterade förra listan) så tryck på etiketten prioriteringslista i rull-listen till höger så kommer dom upp. Det ska ju bli en rejäl omförflyttning här. Kontoret ska flyttas upp till TV rummet. Som ska bli TVrum/gästrum/kontor. Det nuvarande baren/lek/gästrummet ska bli bar/lekrum/bibliotek. Det nuvarande kontoret ska bli gym. Ännu längre bort i framtiden när S är helt flyttad och inga saker finns kvar ska hennes nuvarande rum bli TV/biorum.
* Förråd nummer 4 är helt borta. Väggen är målad i hobbyrummet så bokhyllan är flyttad.
* Rejäl rensning av mina kläder.
* Rejäl rensning av makens kläder.
* Minska ner sakerna i förråd nummer ett och två. Förråd nummer tre (pannrummet) räknar jag som förråd fast det inte är det. Där förvarar vi återvinningen, L:s växa i kläder, spån och hö till Skutt, krukor, tomma flaskor och tomma burkar, presentpapper och djursaker (Popcorns dammsugarfön och Skutts resebur). Så det "förrådet" går inte att minska ner. Sakerna som är där ligger bra där så inte vill vi flytta dom heller. Så hädanefter kommer jag bara skriva förråd nummer ett och två. Någon gång i framtiden är planen att det bara ska vara ett förråd.
* Rensa igenom hela kontoret. Vi kommer inte att få plats med bokhyllan som hör till kontorsdelen så hela den måste rensas igenom rejält och minskas ner för att rymmas i en liten vägghylla.
* Rensa igenom alla fotoalbum och föra över flera av bilderna (minst hälften av albumen ska bort) till digitalt. Maken som är den som hållit mest i fotoalbumen tyckte vi skulle skrota alla och bara spara negativen och inte gör digitala bilder av dom, vi tittar ju ändå aldrig i dom var hans förklaring.

Så uppdraget blev att rensa igenom kontoret (igen). En del saker försvann ut och fler är på väg.
15 plastfickor lagt i återvinningen.
30 böcker gett till Erikshjälpen.
3 sprutor och 4 nålar efter att vi fyllde på bläck till skrivaren slängt.

Jag rensade även igenom fotoalbumen och lyckades minska ner antalet från 26 stycken till 23 stycken.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...