söndag 8 maj 2016

Uppdrag vecka 19 - rensa bland kokböckerna

Uppdraget den här veckan hos förvaringsdrottningen är att rensa bland sina kokböcker.
Jag har en hel del kokböcker.
Som jag nästan aldrig tittar i men ändå ville jag spara nästan alla för dom kan vara bra att ha. Dumt jag vet men jag kände att jag inte ville släppa dom. Jag har två handskrivna kokböcker + en receptpärm där jag sätter in recept + har handskrivna recept. Också dumt. Någon dag när jag har mer tid (D-uppsats kallas det) ska jag skrota receptpärmen och skriva in alla recepten i kokböckerna.
En del försvann ut i alla fall.
5 kokböcker gett till Erikshjälpen.
1 kokbok utlagd på Tradera (räknas inte som ut än).
1 kokbok lagt ut på Bookmoch (räknas inte som ut än).
50 ++ recept och mönster på pepparkakshus och annat från receptpärmen lagt i återvinningen.



Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...