onsdag 4 maj 2016

Veckans sparade pengar

En rätt kort lista igen. Men så kom jag på att vi gör ju fortfarande alla punkter på gör jämt för att spara pengar listan. Och den är lång, väldigt lång. =)

1 Gjort eget handdiskmedel. Jag har skrivit om diskmedlet här. Det är inte helt bra, tar bort fett rätt dåligt men funkar annars. Hade nästan slut på diskmedel och en massa tvättsoda och tvålflingor så fick bli en sats ändå.

2 Hade blomkål över efter blomkålsmoset och fil och gräddfil över efter den kalla fisksåsen till den stekta spättan så blev grönsaksdipp till fredagsmys.

3 Maken är i Norge och fiskar. Vissa dagar har jag gjort lika stor sats av maten som jag skulle ha gjort om han varit hemma. Vi äter då samma man dagen efter igen, blir lite enformigt men jag behöver bara laga mat ena dagen.

4 Ger Skutt maskrosor och kirskål dom dagarna det inte regnar.

5 Sålt saker för 37 kronor (nackdelen med Tradera när det inte blir budgivning är att man får utgångspriset för sakerna, i det här fallet ett lågt utgångspris på båda auktionerna).

6 L ville ha ett kort på Sky. Vi valde ett som hon tagit med mobilen och skrev ut med fotopapper. Vi satte kortet i en ram som jag hade sparat.

7 Lånat böckerna som jag behöver ha till min uppsats på biblioteket. Dels på det vanliga bybiblioteket. Dels på universitetsbiblioteket. Tyvärr får man inte reservera böckerna så dom kommer hem där utan dom måste hämtas där.
8 Gjort svart vinbärs dricka att ha som juice till frukost.

9 Gjort jordgubbssaft och restsylt.

10 Gjort eget Bregott.





Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...