torsdag 30 juni 2016

Uppdrag vecka 26 - rensa spritskåpet

Uppdraget den här veckan hos förvaringsdrottningen är att organisera (rensa ändrar jag det alltid till) barskåpet. Fast rensa barskåpet lät inte så bra, det lät som om man skulle dricka ur alla flaskor. Ända sen vi flyttade till huset för 25 år sen har maken sagt att han velat ha en bar. Han fick en för några år sen (jag köpte den begagnad vad annars). I hans bar står det mest whiskeyflaskor (han samlar på olika whiskeysorter). I matkällaren har vi en hylla där det hemgjord glögg och hemgjord fläderchampagne. Det stod en glögg som ingen ville dricka och en halv flaska sherry som ingen vill dricka heller som jag hällde ut. Maken fick ta över uppdraget och rensade sin bar, det vill säga han rensade igenom alla papper som han la i baren för flera månader (kanske år) sen. Inga bilder. Det som försvann ut efter makens och min (lilla rensning av hyllan i matkällaren) var:
2 flaskor hällt ut och lagt i återvinningen.
50 ++ papper som maken rensat bort från baren lagt i återvinningen/eldat.
Det gjorde att ett av uppdragen på min prioriteringslista försvann. Första veckans uppdrag hos förvaringsdrottningen var att skriva en prioriteringslista på saker man vill ändra/ förbättra i sitt hem. Jag skrev en då som jag uppdaterade några veckor senare. Nästa alla saker hade då redan blivit gjorda. Jag har plockat bort sakerna jag redan gjort. Vill ni läsa dom så gå in på etiketten som heter prioriteringslista så ligger alla listorna där. Sakerna som maken och jag gjort den här veckan och andra veckor efter att jag skrev listan har jag strukit över.
* Pappershögarna som maken lagt i baren och alla kartonger i lekrummet (samma rum). 
* Rejäl rensning av mina kläder.
* Rejäl rensning av makens kläder.
* Minska ner sakerna i förråd nummer ett och två. Förråd nummer tre (pannrummet) räknar jag som förråd fast det inte är det. Där förvarar vi återvinningen, L:s växa i kläder, spån och hö till Skutt, krukor, tomma flaskor och tomma burkar, presentpapper och djursaker (Popcorns dammsugarfön och Skutts resebur). Så det "förrådet" går inte att minska ner. Sakerna som är där ligger bra där så inte vill vi flytta dom heller.
* Rensa igenom hela kontoret. Kontoret ska flyttas upp.
* Köket är genomrensat men ska renoveras. 
* Toaletten finns det inte så mycket att rensa på men den ska renoveras.
* Mitt syrum ska tas bort helt för att någon gång i framtiden bli en tredje toalett. Vi har ingen toa alls i källaren. Inredd källare - S rum och duschen är här bland annat.

Kontoret är genomrensat men ska rensas mer eftersom det ska flyttas upp. Syrummet är nästan helt borta men rummet blev på något konstigt vis ett förråd för makens fiskesaker.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...