onsdag 6 juli 2016

Veckans sparade pengar

1 Sålt saker för 210 kronor.

2 En sak som jag gör varje vecka flera gånger men glömmer skriva, gjort iste av hemodlad pepparmynta.

3 Gjort Bregott.

4 L har hjälpt till på en ponnyridning och fått poäng som hon kan byta mot tävlingar, läger osv.

5 Maken har klippt sig själv.

6 Maken har lagat sina glasögon.

7 Jag har lagat ett par av L:s tights.
8 Gjort fikonmarmelad av dom torkade fikonen som jag fick av Saltå kvarn som smaktestare.
9 L och jag gjorde man tager vad man haver chokladbollar och åt chokladbollar och såg på Lorax när det regnade en dag.

10 Svarade på en undersökning hos apotek hjärtat och fick en rabattcheck på 50 kronor som tack. Köpte Ipren för pengarna och behövde bara betala 6 kronor. Maken skulle posta ett paket så han var ändå på Ica där apoteket ligger. Annars köper vi alla läkemedel på vanliga apoteket och samlar då poäng som vi får rabattcheckar för.

11 L och jag har 15 dagars handlat på Willys. Vi köpte mat som ska räcka i 15 dagar (mejeri och frukt och grönt kompletteringshandlar vi) det mesta ekologisk och det gick på 1045 kronor.

12 Jag ville ha en ny paradhandduk så jag sydde en av ett gammalt örngott som jag hade liggandes.



Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...