måndag 25 juli 2016

Veckans zero waste

Refuce:

Reduce:
Jag har haft swap in igen. Lika roligt den här gången. Jag hade fler än fem saker den här gången också. Dom sakerna som ingen ville ha gav jag till kyrkans loppis.
5 ljusstakar swappat bort/gett till kyrkans loppis.
13 påskrispynt swappat bort/gett till kyrkans loppis.
1 burk swappat bort.
1 drömfångare swappat bort.
1 spegel swappat bort/gett till kyrkans loppis.
1 trådrullsburk swappat bort/gett till kyrkans loppis.
2 krukor gett till kyrkans loppis.
4 torkade whiteboard tavel pennor som L haft jättelänge (S fick tavlan för kanske 10 år sen och L ärvde den) lagt i kartongen som ska skickas till Terracycle när den är full.
1 bok gett bort via Bookmoch.
En kartong som vi samlade glas och metall till återvinningen lagt i återvinningen (vann en ny låda så inget ut).
20 böcker gett till kyrkans loppis.
1 poolstege gett bort.
1 kryddburk gett till kyrkans loppis.
1 högtryckstvätt som gått sönder slängt i elektronikåtervinningen.
1 slickepott som gått av slängt.
Två koppar med fat (4 delar) gett till kyrkans loppis.

Summa: 57 saker.


Reuce:
Maken har gjort en vedbod av pallkragar. Den har ingen dörr utan man får ut veden genom att ta bort en pall i taget.
Högtryckstvätten gick sönder men vi får låna mammas när vi behöver.

Recycle:
Pappret är det som minskat mest den här veckan. Var bara bottenskyla i kartongen.

Rot:
Bara dom vanliga skalen och skrottarna.

In:
Fick den andra lådan från Ikea som jag vann i en återvinningstävling på FB.
1 jacka till L köpt på loppis.
2 spel köpta på loppis.
1 kaffeburk köpt på loppis.
1 klänning till L köpt på loppis.
1 ljusstake köpt på loppis.
2 fällstolar köpta på loppis. När L tävlar i trav finns det inga sittplatser så jag har efterlyst fällstolar på FB utan resultat men nu hittade jag två stycken för 20 kronor/styck.
1 klänning swappat till mig.
1 ljusstake swappat till mig.
1 prydnadssten swappat till mig.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...