onsdag 3 augusti 2016

Veckans sparade pengar

1 Elförbrukningen har minskat 7 %  jämfört med juli förra året.

2 Det största huslånet skulle skrivas om. Vi valde tre årig ränta och fick lånet 1,01% lägre än förut. Det ger i pengar ungefär 2900 kronor/år.
3 Maken, jag, L och mamma åkte på en liten dagsutflykt. Vi åkte förbi Lithells korvfabrik och jag som älskar fabriksförsäljningar bad maken svänga in. 24 hamburgare (blir billigare att köpa dom färdiga), 3 kilo färdigkryddade babyback ribs (brukar alltid krydda själv nu för tiden med egengjord grillolja men var billigare med krydda än utan), 4 kilo varmkorv, ölkorv till maken och 5 falukorvsringar blev det. Priset ungefär 450 kronor. Varmkorven räcker då till 6 gånger. L åt då flera kalla varm korvar medans jag förpackade om dom.
4 Jag har velat ha termoridbyxor till L länge. Dom kostar dock en hel del så hon har fått ha vanliga ridbyxor med vanliga termobyxor över. Men så var det en som sålde ett paket med med termoridbyxor, ridbyxor, ridjacka, vinterridskor, reflexväst och chaps för 150 kronor för allt.
5 Hittade en tunika till L (inte med på bild) och 3 klänningar till mig på kyrkans loppis. Halva priset på kläder = 15 kronor/styck. Jag hittade även ett volangförkläde för 15 kronor. Jag har velat ha ett volangförkläde i flera år.
6 Hade en rabattcheck från Lantmännen på 50 kronor så köpte två paket helt gratis ekologiska hamburgerbröd för checken.

7 Sålt saker för 200 kronor.

8 Köpte gratis Dennis korv med ett grillogram från Coop.

9 Åkte på minisemester till Göteborg och Liseberg. Köpte biljetterna innan och fick expresspasset (gå för i kön till 3 åkturer var) gratis.
10 Hade med pizza, pannkaka och korv med bröd som vi åt till lunch dom tre dagarna vi var borta.

11 Bokade Scandic rummet med kod ICA och fick det 20% billigare.

12 När vi ändå var i Göteborg åkte vi till fabriksförsäljning av Almondy tårtor och Göteborgs kex. Kex köpte vi nästan bara ekologiska smörgåsrån (kostade lika mycket som dom oekologiska), saltiner och digestivekex. Nu har vi kex till ost och kex förhoppningsvis fram till nästa sommar.

13 Vi åt ena kvällsmaten på IKEA och den andra på MacDonalds.

14 Maken har lagat min ena sandal som hade gått sönder.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...