onsdag 28 september 2016

Veckans sparade pengar

1 Köpt två presenter till S som snart fyller år. Den ena kanske blir en julklapp ;) Jämförde priser på nätet.

2 Gjorde köpet via Refunder och fick tillbaka 5 % av köpesumman.

3 Använt tygbindor.

4 Gjort egen mat till Popcorn. Hon vägrar äta torrfoder så jag gjorde en chansning och gjorde egen blötmat och hon äter som en häst.

5 Gjort iste av jordgubbsblad från trädgården.

6 Gjorde om pärmarna efter att jag storrensat papper. Registren stämde inte längre så jag gjorde egna register av vanligt papper.

7 Böt till mig en 50 kronors produktcheck på Arla så köpte 5,5 liter mjölk och 1 liter fil gratis.

8 Sparar alla äppelskruttar som blir och torkar dom till te.

9 Sparar alla bananskal som blir och ska göra te av dom.

10 Har gjort kalkpulver av äggskalen som blev över efter ostkakan. Sparar alla äggskal som blir och ska göra mer kalkpulver.

11 Har startat en lånegrupp i byn med omnejd. Meningen är att man ska kunna låna saker av varandra istället för att köpa nya saker.

12 Bytt till mig 24 ägg.

13 Sålt saker för 350 kronor.

14 Gjort 14 liter äppelmust till.

15 Solpanelerna levererar fortfarande. Hittills har vi sparat: 515,48 kronor. 160,71 kg koldioxid. 303,33 kWh.

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...